Automotive

5 tipuri de îmbinare cu viteză constantă

Îmbinările CV sau îmbinările cu viteză constantă ajută în procesul de transfer al puterii de la arborele de transmisie și de la transmisie la roțile vehiculului. Pentru a fi mai specific, îmbinările cu viteză constantă fac posibilă mișcarea prin acele unghiuri variabile existente între roți și arborele de antrenare. În acest fel, îmbinările rotunjite în unghi nu vor avea niciun efect asupra vitezei de rotație a roților vehiculului, întrucât nu va fi nicio fricțiune cum ar fi dacă îmbinările erau  drepte.

Viteză constantă pentru fiecare

Îmbinările cu viteză constantă se găsesc la roțile unui vehicul. Asta înseamnă că, dacă dețineți o mașină cu tracțiune pe față, este posibil ca îmbinările cu viteză constantă să se afle la cele două roți. Pe de altă parte, dacă aveți o mașină cu tracțiune spate spate, îmbinările CV se vor afla în cele două anvelope din spate.

Acum, s-ar putea să aveți impresia că toate vehiculele folosesc același tip de îmbinare cu viteză constantă. Dar adevărul este că există de fapt 5 tipuri principale de îmbinare cu viteză constantă care pot fi folosite la un vehicule. De fapt, există peste 5 tipuri, dar enumerate mai jos sunt cele care sunt cel mai des utilizate. Rețineți că fiecare tip de îmbinare este mai potrivit pentru un anumit tip de vehicul. 

Îmbinări exterioare / interioare

O mașină cu tracțiune pe față folosește două îmbinări cu viteză constantă pentru fiecare jumătate de arbore. Folosește atât o îmbinare CV exterioară, cât și o îmbinare CV interioară.

Viteză constantă pentru fiecare

Îmbinarea CV interioară este aproape de cutia de viteze, în timp ce îmbinarea CV exterior este aproape de roată. Dacă dețineți o mașină cu tracțiune pe spate, îmbinarea CV internă este amplasată mai aproape de diferențial, în timp ce îmbinarea exterioară este aproape de roată.

Racorduri cu bilă și articulații cu trepied

Racordurile pot fi fie o îmbinare tip bilă sau una cu trepied. Acesta din urmă are un trepied sau păianjen cu trei rulmenți trunnion. Acestea sunt piese cu role sferice care sunt fixate pe rulmenții acului. Îmbinările cu trepied sunt adesea folosite ca racorduri pentru vehiculele cu tracțiune pe față. Îmbinările tip bilă sunt fie încrucișate fie dublu decalate.

Racorduri fixe pentru trepied

Există mașini cu tracțiune pe față cu împinări cu trepied fixe și cu trunionul montat pe carcasa exterioară a îmbinării. Arborele de intrare are o deschizătură cu trei rulmenți care se învârt în contratimp. Structura din oțel menține îmbinarea împreună prin blocarea acesteia.

Îmbinări Rzeppa

Este o îmbinare cu viteză constantă exterioară folosită adesea la vehicule. Această îmbinare are 6 bile sferice care reduc unghiul necesar cu până la 50%. Dinții angrenajelor nu transmit cuplul în îmbinare. În schimb, bilele se învârt în sens invers. A fost printre primele îmbinări cu viteză constantă care a apărut pe piață. Alfred H. Rzeppa este inginerul care a creat îmbinarea în 1920 și aceasta a fost folosită de atunci și până în zilele noastre.

Îmbinări fixe / îngropate

Mașinile cu tracțiune pe față au o îmbinare internă cunoscută sub numele de îmbinare îngropată în timp ce îmbinarea din exterior este numită îmbinare fixă. Îmbinarea fixă efectuează de obicei cea mai mare parte a sarcinii mecanice, deoarece ajută la manevrarea în jurul unghiurilor în timp ce conduceți. Îmbinările îngropate sunt mai frecvente la vehiculele cu tracțiune pe spate. Fiecare ax de osie are o singură îmbinare dacă roților din spate au suspensie independentă.

Pentru a afla mai multe despre îmbinarea cu viteză constantă este important să cunoașteți scopul și funcția reală a vehiculului și a experienței voastre generale de conducere.

Postări similare: